Paris, je t'aime!

20 december 2012 - Parijs, Frankrijk

Gister zijn we aangekomen in Parijs, de tweede stad van onze tour! :) Woensdag avond hebben we de trein genomen vanaf St. Pancras. De reis verliep eigenlijk heel goed, we hebben gelukkig nog wat kunnen slapen.

Treinkaartje!

We zijn allebei al een keer in Parijs geweest dus we hoeven niet naar alle standaard bezienswaardigheden te gaan :) We hebben hier een prima youth hostel gevonden, in het centrum. We zitten vlakbij het metrostation Ledru-Rollin aan de Rue du Faub Saint Antoine, zo'n 5 minuten lopen. Als we dezelfde straat helemaal uitlopen komen we uit bij de Bastille! Donderdag hebben we eigenlijk vooral uitgeslapen en hebben toen een petit dejeuner gegeten met verse croissants van een echte Franse bakker. Alles is hier wel duur, ik hoop dat het in Oost-Europa goedkoper is, anders is ons geld veeel te snel op :)

Donderdagmiddag hebben we een beetje door de duurt gewandeld en hebben zijn we ook toch nog naar de Eiffeltoren geweest. 's Avonds hebben we bij de Quick gegeten, een soort Franse McDonalds. Dat is hier heel populair, zelfs populairder dan de McDonalds of de Burger King. Om wat nieuws te proberen nam Mike de hamburger 'Quick 'n Foie Gras'. Het was een normale hamburger met een plak foie gras erop. Het was helaas erg vies, haha, Mike moest er bijna van kotsen. Toen heeft hij nog maar een 1-euro burger besteld. Ik zelf nam de 'Extra Burger Bacon', die was wel heel lekker gelukkig :) Opvallend vond ik wel dat ze hier veel biologische dingen op het menu hadden, zoals een biologische panini en biologische tomatensap. Toen we 's avond terug liepen naar het hostel (we wilden de metro niet nemen zodat we wat van Parijs zouden zien), besloten we om toch nog naar een feest te gaan. We zijn naar le Rex Club geweest waar een feestje was met electro/techno/house. Het was heel leuk, de club was niet zo groot en de mensen waren aardig.

LondennLonden

Nu zijn we net wakker (het is nu 12 uur 's middads) en zijn we aan het kijken wat we vandaag gaan doen. Waarschijnlijk wat leuke buurten bezoeken en Mike wilde persé nog naar de Abercrombie winkel dus daar gaan we ook nog heen. Als we nog tijd over hebben lijkt het me ook leuk om nog naar een museum te gaan, misschien naar het Centre Pompidou.

In ieder geval nog veel te doen!

Parijs

Parijs (uitzicht vanaf Eiffeltoren)

Parijs 3