Praag deel 2

26 december 2012 - Praag, Tsjechië

Praag is helemaal top, eergisteren waren we naar de burcht en kathedraal etc. gweest en dat was erg mooi allemaal. Het was wel erg statisch, niet heel bijzonder maar wel leuk om gezien te hebben. De joodsebegraafplaats was erg indrukwekkend en is zeker een aanrader! Erg bizar dat er zo veel mensen op elkaar begraven liggen, soms gewoon 6 lagen van kisten met mensen uit de 18e eeuw. De stad zelf is super mooi, erg oud centrum, alles staat nog overeind en ik vind de stad denk ik misschien nog wel mooier dan Parijs.
Toen we door Praag waren geweest gingen we even terug naar de hotelkamer om ons op te frissen en daarna gingen we de stad weer in om wat te gaan eten. We aten ergens in een van de vele schattige tussenstraatjes van Praag en was zeer lekker. We waren van plan om flink los te gaan omdat drank lekker goedkoop is en het uitgaan leuk schijnt te zijn.
We gingen naar een discotheek genaamd Kaleidoskop of zo, ik ben niet zo goed in Tsjechisch. De Club heeft 6 (!!!) verdiepingen met op elke verdieping een andere muziek genre. Er waren zelfs Nederlandse barmensen die er werkten. Erg leuke club, super goedkoop drinken: toppie.
Onze berlijnse party friends waren er trouwens ook, maar gingen overdag hun eigen kant op. s'Avonds kwamen we ze weer tegen en gingen ze mee naar Kaleidoskop.
Vandaag hadden we weer een wat rustigere planning en besloten wat winkels te bekijken. Erg veel keus, voor ieder wat. Veel vintage winkeltjes (eva's fetish) maar ook gewoon de 'standaard' winkels die je in elke grote stad wel hebt.
We hadden lekker pizza gegeten bij een pizzaria en we gaan zometeen richting het vliegveld. We vertrekken richting Krakow, wat (als ik de verhalen moet geloven) een chersonisos is van het oost-blok.....

doei!!!!!